اجوکمپ
اجوکمپ یک سامانه تسهیلگر توسعه خدمات آموزشی مهارتمحورِ باکیفیت و کاربردی در سطح کشور است و در بوتکمپهای آموزشی مهارت محور و کاربردی که توسط مجریان آموزشی توانمند ارائه میشود امکان پرداخت قسطی شهریه را فراهم مینماید.
اجوکمپ با مؤسسات و نهادهای آموزشی تخصصی مهارت محور که دارای سوابق خوب آموزشی و تربیت نیروی انسانی متخصص اند، دوره های آموزشی مهارت محور را در سطح کشور برگزار میکند و ظرفیتی را برای ارائه تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شهریه به دوره ها تخصیص میدهد.
درصورتی که علاقمند به اشتغال و کسب درآمد در یک حوزه تخصصی هستید، دورههای اجوکمپ را امتحان کنید.
- آموزشهای تخصصی مهارت محور
- با همکاری برترین مؤسسات و نهادهای آموزشی
- مشاوره رایگان
- مبتنی بر بازار کار و پشتیبانی اشتغال
- با رویکرد دسترسی از سرتاسر کشور
اجوکمپ به هدف توسعه اشتغال و آموزشهای مهارت محور ، آمادگی برگزاری دورههای آموزشی با همکاری مؤسسات و نهادهای آموزشی در سراسر کشور را دارد.
اجوکمپ با حمایت مالی مؤسسه دانش بنیان برکت و بنیاد برکت شروع به ارائه تسهیلات قرض الحسنه شهریه دورههای آموزشی تخصصی مهارت محور کرده است.
این سامانه جهت تسهیل و توسعه خدمات آموزشی تخصصی مهارت محور در سطح کشور، از مشارکت و همکاری با نهادهای متولی آموزش و خیریههای فعال در حوزه علم و فناوری در هرجای کشور استقبال میکند.
فرم درنظر گرفته شده در صفحه «ارتباط با ما» را جهت درخواست برگزاری دوره در استان و حوزه تخصصی مدنظرتان پر نموده و ارسال نمایید.
شرکتها میتوانند از صفحه ارتباط با ما، اطلاعات و درخواست خود مبنی بر جذب نیرو انسانی متخصص را برای ما ارسال کنند.
1) ایجاد پنل کاربری: با انتخاب آیکون «پنل کاربری در نوار ابزار بالای سایت اجوکمپ یا آیکون «ثبت نام» در صفحه مربوط به دوره در سایت اجوکمپ، به پنل اجوکمپ منتقل میشوید و میتوانید پنل کاربری خود را ایجاد کنید یا به آن وارد شوید.
* پیش از ثبت نام در دوره میتوانید از شماره تماس قرارداده شده در صفحه همان دوره، مشاوره بگیرید.
2) پیش ثبت نام در دوره: با انتخاب آیکون «ثبت نام» در صفحه مربوط به دوره، به صفحه پیشثبت نام در دوره مربوطه در پنل کاربری خود منتقل میشوید. با پذیرش «شرایط و قوانین شرکت در دوره» و نیز پر و ارسال نمودن فرم اطلاعات پیش ثبت نام دوره مربوطه، درخواست ثبت نام شما به مجری آموزشی همان دوره ارسال میشود.
ارسال درخواست تسهیلات در دوره از اجوکمپ: درصورتی که امکان دریافت تسهیلات در دوره از اجوکمپ فراهم شده باشد، در این مرحله امکان ارائه درخواستتان را دارید.
3) استعدادسنجی: مجریان آموزشی شرایط حضور شما را متناسب با اهداف در دوره بررسی میکنند و درصورتی که مجری آموزشی، شما را درخواست ثبت نام شما در دوره را تأیید کند، درخواست ثبت نام شما به مرحله 4 یا 5 میرود.
برای اطلاع از شرایط دوره، «شرایط و قوانین شرکت در دوره آموزشی» که در صفحه دوره مربوطه قرارداده شده است، مطالعه شود. میتوانید در پنل کاربری خود، به نتیجه استعدادسنجی اعتراض خود را ثبت نمایید.
4) اعتبارسنجی: اگر در پیش ثبت نام دوره، درخواست تسهیلات از اجوکمپ دادهاید، لازم است اعتبارسنجی دریافت تسهیلات از اجوکمپ را با هماهنگی عامل مالی انجام دهید. میتوانید در پنل کاربری خود، به نتیجه اعتبارسنجی اعتراض خود را ثبت نمایید.
برای اطلاع از شرایط تخصیص تسهیلات، «شرایط و قوانین دریافت تسهیلات از اجوکمپ» که در صفحه … قرار داده شده است، مطالعه کنید.
5) اعلام اسامی پذیرفته شده در دوره: با توجه به نتایج استعدادسنجی و اعتبارسنجی و نیز قوانین و شرایط دوره، اسامی پذیرفته شده در دوره و همچنین افراد مشمول تسهیلات از اجوکمپ مشخص میشوند. جهت تکمیل ثبت نام، کارآموزان پذیرفته شده باید در مدت زمان معین برای واریز پیش پرداخت دوره با عامل مالی همکاری و پیگیری نمایند.
6) برگزاری دوره آموزشی: کارآموزانی که ثبت نام در دوره را تکمیل نمودهاند، باید مطابق شرایط و قوانین دوره، با مجری آموزشی همکاری نمایند و دوره را با موفقیت بگذرانند.
7) پشتیبانی اشتغال و توسعه کسب و کار مهارتآموزان: بعد از اتمام دوره، «طبق شرایط و قوانین دوره» مجری آموزشی از فارغ التحصیلان دوره جهت اشتغال یا کسب درآمد از مهارتِ فرا گرفته شده، حمایت مینماید و فارغ التحصیلان نیز لازم است همکاری لازم با مجری آموزشی را به عمل آورند.
8) تسویه تسهیلات: کارآموزانی که از تسهیلات اجوکمپ برای شرکت در دورهها استفاده مینمایند، طبق «شرایط و قوانین دریافت تسهیلات اجوکمپ»، با عامل مالی دوره مربوطه تسویه مینمایند.
با توجه به مراحل ثبت نام که در سوال فوق (مراحل ثبت نام در دوره ها) آمده است، مرحله 4 و 8 را از شرکت همیان (کارگزار مالی) و بقیه مراحل را از کارگزار آموزشی دوره پیگیری کنید.
- سؤالات آموزشی و سؤالات مرتبط با دوره: در صورتی که به صفحه دوره مدنظرتان مراجعه کردهاید و سؤالات متداول را نیز مطالعه کردهاید و هنوز سؤالی از دوره یا درخواست مشاوره دارید، با شماره تماس کارگزار آموزشی همان دوره که در صفحه دوره مدنظرتان قرارداده شده، تماس بگیرید.
- سؤالات مرتبط با ارائه تسهیلات اجوکمپ: شرکت دانش بنیان احسان گستران همیان (همیان) کارگزار مالی اجوکمپ و مسئول اعتبارسنجی و دریافت تضامین و پیگیری بازپرداخت اقساط تسهیلات میباشد. لذا درصورتی که قوانین و مقررات اعتبارسنجی و ارائه تسهیلات و نیز سوالات متداول را مطالعه نمودهاید و هنوز سوال دارید میتوانید با شرکت همیان به شماره …. تماس بگیرید.
- جهت پاسخگویی و راهنمایی مربوط به سایت و سامانه اجوکمپ از صفحه ارتباط با ما، با ما در ارتباط باشید.
آموزش
میتوانید با مراجعه به صفحه دوره، از جزئیات دوره اطلاع بیشتر کسب کنید و با شماره تماس کارگزار آموزشی دوره که در همان صفحه دوره قرارداد داده شده است، جهت مشاوره تماس بگیرید.
خیر. اگر استعداد، علاقه و آشنایی اولیه با موضوع دوره آموزشی را داشته باشید، میتوانید با تایید کارگزار آموزشی در دوره مربوطه شرکت کنید.
با توجه به تخصصی و مهارتی بودن دورههای آموزشی و به منظور سهولت در ورود به بازار کار بعد از اتمام دوره، لازم است بتوانید حداقل به اندازه مدت زمان برگزاری دوره برای یادگیری خودتان وقت بگذارید.
کارگزاران آموزشی با توجه به حوزه تخصصی، حداقل شرایط لازم را در نظر خواهند گرفت و لازم است متقاضیان، انگیزه و همت فراگیری مهارت و کسب درآمد از آن را داشته باشند و با کارگزار آموزشی همکاری لازم را بکنند.
هدف از استعدادسنجی، تعیین سطح کارآموز و بررسی میزان مفید بودن محتوای دوره برای او میباشد. نحوه برگزاری آن نیز برای دورههای آموزشی مختلف لزوما یکسان نیست و بسته به موضوع دوره و نظر کارگزار آموزشی، مشخص شده و در جزئیات هر دوره آموزشی اطلاعرسانی میشود. کارآموزانی که از این مرحله با موفقیت عبور نکنند، در آن مقطع زمانی امکان ثبتنام در دوره آموزشی را نداشته و میتوانند با ارتقای سطح توانمندی خود، در دورههای آموزشی آینده مجددا ثبت نام نمایند.
فعلا و تا اطلاع ثانوی، کارآموزان امکان حضور همزمان در چند دوره آموزشی را ندارند، اما میتوانند تحت شرایطی، در حداکثر دو دوره آموزشی که از نظر زمانبندی اجرا با یکدیگر تداخل نداشته باشند، شرکت نمایند.
پشتیبانی اشتغال مطابق خدماتی که در صفحه دوره ذکر میشود و با اولویت بازار کار استانهای محل برگزاری همان دوره یا کسب درآمد بصورت غیرحضوری برای فارغ التحصیلان ارائه میشود.
دورهها در اجوکمپ مبتنی بر یادگیری مهارت و ایجاد بستر اشتغال و کسب درآمد فارغ التحصیلان دوره است و درصورتی که مدرک دوره توسط کارگزار آموزشی ارائه شود، در مشخصات مربوط به دوره درج میگردد.
محل و نحوه برگزاری دورهها در صفحه مربوط به دوره در سایت اجوکمپ معین شده است. دورهها به گونهای برگزار میشوند که کارآموزان از استان محل سکونت بتوانند از دوره بصورت حضوری، آنلاین یا ترکیبی استفاده کنند.
نگران نباشید. کارگزاران آموزشی با در نظر گرفتن محدودیت زمانی متقاضیان مستعد دوره، زمان برگزاری دورهها در نظر خواهند گرفت. دوره ها متناسب با دانشجویان/فارغ التحصیلان جویای کار یا افرادی علاقمند و مستعد دوره میباشد.
مشمول دریافت تسهیلات نمیشوند و بصورت آزاد در دوره میتوانند شرکت کنند.
درصورتی که کارگزار آموزشی این امکان را فراهم کرده باشد، بصورت آزاد و بدون دریافت تسهیلات میتوانید از این خدمات استفاده کنید.
مالی
خیر. حداکثر نیمی از کارآموزان ثبت نام شده در هر دوره آموزشی، امکان دریافت تسهیلات شهریه را دارند. اولویت دریافت تسهیلات نیز با آن دسته از کارآموزان متقاضی میباشد که بر اساس گزارش اعتبارسنجی مالی، امکان دریافت تسهیلات را دارند. در صورتی که تعداد افراد واجد شرایط دریافت تسهیلات، از تعداد تسهیلات تخصیص داده شده به هر دوره آموزشی بیشتر باشد، انتخاب نفرات مشمول بر اساس قرعهکشی انجام خواهد شد.
سقف تسهیلات قابل ارائه برای هر دوره آموزشی، 80 درصد کل مبلغ شهریه بوده و الباقی آن باید توسط کارآموز در زمان تکمیل ثبت نام پرداخت شود.
تسهیلات به صورت قرضالحسنه با نرخ کارمزد 4 درصد ارائه خواهد شد. اقساط تسهیلات به صورت ماهانه و حداکثر مدت بازپرداخت آن، 12 ماه میباشد. سررسید اولین قسط، یک ماه پس از تاریخ اتمام دوره آموزشی میباشد که بر حسب شرایط تا 3 ماه قابل افزایش میباشد.
خیر. روال پرداخت تسهیلات شهریه به این صورت است که کارآموزانی که مشمول دریافت تسهیلات میباشند، جهت تشکیل پرونده و انعقاد قرارداد مربوطه به کارگزار مالی معرفی شده و بعد از تکمیل و تحویل مدارک به کارگزار، همزمان با شروع دوره آموزشی مبلغ شهریه به حساب کارگزار آموزشی واریز شده و کارآموز نیز بعد از اتمام دوره آموزشی، نسبت به بازپرداخت اقساط تسهیلات در قالب ساز و کار تعیین شده اقدام مینماید.
در حال حاضر اجوکمپ با شرکت «احسان گستران همیان» (توسعه دهنده اپلیکیشن همیان) به عنوان کارگزار مالی همکاری دارد.
با توجه به محدودیت منابع مالی در اختیار و مهم بودن فاکتور اشتغال کارآموزان بعد از اتمام دوره آموزشی برای اجوکمپ، تسهیلات به آن دسته از دورههای آموزشی تخصیص خواهد یافت که بر اساس شاخصهای زیر، در اولویت بالاتری قرار دارند:
- میزان تقاضای بازار کار برای موضوع دوره،
- میزان سابقه و عملکرد مطلوب کارگزار آموزشی در زمینه سازی برای اشتغال کارآموزان
- رتبه استان یا استانهای محل برگزاری دوره آموزشی از منظر شاخصهای توسعه یافتگی
بله. کارآموزانی که تسهیلات به آنها تعلق نگرفته میتوانند درخواست شرکت در دوره آموزشی به صورت اقساطی را به کارگزار آموزشی ارائه نموده و با تایید کارگزار و انعقاد قرارداد مربوطه، در دوره آموزشی شرکت کنند.
خیر. هر کارآموز حداکثر یک بار میتواند از تسهیلات شهریه استفاده کند.
توجه: متقاضیان تسهیلات اجوکمپ جهت پرداخت شهریه دوره باید هنگام ثبت نام در دوره، تیک «متقاضی دریافت تسهیلات می باشم» را بزنند.
هر بوتکمپ، یک عاملیت مالی جهت انجام فرایندهای اعتبارسنجی و ارائه تسهیلات دارد. مجموعههای «همیان» و «صندوق پژوهش و فناوری توسعه سریع کارآفرینی ستارگان» عامل آموزشی در بوتکمپهای اجوکمپ هستند:
«قوانین و مقررات اعتبارسنجی و ارائه تسهیلات» با عاملیت مالی «همیان»
۱) شرکت دانشبنیان احسان گستران همیان (همیان) به شماره ثبت ۵۳۲۹۲۰ و شناسه ملی ۱۴۰۰۷۹۰۲۵۳۰ به عنوان کارگزار مالی اجوکمپ است و تمام فرآیندهای مالی اعتبارسنجی و ارائه تسهیلات اجوکمپ به کارآموزان بوتکمپها، توسط همیان صورت میگیرد.
۲) کارآموزانی که توسط مجری آموزشی بوتکمپ در مرحلهی استعدادسنجی آموزشی موفق به کسب امتیاز قابلقبول شدهاند، در صورتی که تمایل به استفاده از تسهیلات مالی اجوکمپ را داشته باشند، میبایست توسط همیان اعتبارسنجی مالی شوند. اعتبارسنجی کارآموزان در سامانه اعتبارسنجی مرآت انجام میشود. کارآموزان میبایست با مراجعه با سامانه مرآت در کانون «همیان» فرآیند اعتبارسنجی را به صورت کامل انجام دهند. هزینه اعتبارسنجی در سامانه به عهده کارآموز است.
۳) نتیجه اعتبارسنجی مالی کارآموزان بعد از ثبت کامل اطلاعات در سامانه مرآت، بعد از حداکثر ۵ روز کاری توسط همیان به ایشان اطلاع داده خواهد شد. در صورت تایید صلاحیت اعتبار مالی برای استفاده از تسهیلات اجوکمپ، کارآموزان به صورت خودکار به صندوق اختصاصی بوتکمپ در اپلیکیشن همیان دعوت و اضافه میشوند. کارآموزان در این مرحله موظف هستند برای نهایی کردن ثبتنام خود در بوتکمپ و استفاده از تسهیلات، مبلغ پیشپرداخت تعیینشده دوره را ظرف حداکثر ۲۴ ساعت از زمان اطلاعرسانی تایید صلاحیت مالی، در صندوق اختصاصی بوتکمپ در اپلیکیشن همیان واریز کنند.
۴) بستر تمامی فرآیندهای مالی شامل پرداخت و بازپرداخت اقساط تسهیلات دوره کارآموزان در بوتکمپ، در قالب صندوق اختصاصی ایجادشده بوتکمپ در اپلیکیشن همیان است و تمامی پرداختها به صورت آنلاین و از طریق درگاه بانکی انجام میشود.
۵) کارآموزانی که از تسهیلات اجوکمپ برای شرکت در دوره استفاده میکنند، موظف هستند به عنوان تضمین دریافت تسهیلات یک فقره سفته به ارزش ۲۰۰ درصد مبلغ کل تسهیلات را به همیان ارائه و تسلیم نمایند. این سفته توسط همیان به کارآموزان ارائه و هزینه آن از ایشان دریافت خواهد شد. دریافت تضمین در روز عقد قرارداد کارآموزان و به صورت حضوری از ایشان توسط همیان دریافت میشود. سفتههای که جهت تضمین از کارآموزان دریافت شده است پس از بازپرداخت کامل تسهیلات و تسویه آن توسط همیان باطل و درجه اعتبار ساقط میشود.
۶) همیان تسهیلات دوره اجوکمپ را با کارمزد ۴ درصد به صورت قرضالحسنه در اختیار کارآموزان قرار میدهد. هزینه کارمزد تسهیلات در کل اقساط تقسیم و به مبلغ هر قسط اضافه میگردد.
۷) در صورت دیرکرد کارآموز در پرداخت اقساط تسهیلات، همیان به عنوان کارگزار مالی دوره ابتدا تذکر شفاهی و کتبی به ایشان میدهد و در صورت عدم پرداخت معوقات، همیان از محل تضامین دریافتی از کارآموز از طریق مراجع قضایی، اقدام به وصول معوقات و مطالبات خود مینماید.
قوانین و مقررات اعتبارسنجی و ارائه تسهیلات» با عاملیت مالی «صندوق پژوهش و فناوری توسعه سریع کارآفرینی ستارگان»
1ـ صندوق پژوهش و فناوری توسعه سریع کارآفرینی ستارگان به عنوان کارگزار مالی بوتکمپ اجرایی اجوکمپ (موسسه دانش بنیان برکت) است و تمام فرآیندهای مالی کارآموزان در طی بوتکمپ توسط صندوق ستارگان صورت میگیرد.
۲ـ کارآموزانی که توسط مجری آموزشی بوتکمپ در مرحلهی استعدادسنجی آموزشی موفق به کسب امتیاز قابلقبول شدهاند، در صورتی که تمایل به استفاده از تسهیلات مالی اجوکمپ را داشته باشند، میبایست توسط صندوق ستارگان اعتبارسنجی مالی شوند. اعتبارسنجی کارآموزان در سامانه اعتبارسنجی https://ics24.ir/ انجام میشود. کارآموزان میبایست با مراجعه به این سامانه فرآیند اعتبارسنجی را به صورت کامل انجام دهند. هزینه اعتبارسنجی در سامانه به عهده کارآموز است.
۳ـ کارآموزان میبایست فایل نتیجه اعتبارسنجی مالی خود را بعد دریافت از سامانه https://ics24.ir/ به همراه تصویر اسناد و مدارک هویتی (کارت ملی، شناسنامه، آدرس محل سکونت) خود و ضامن را به شماره 09363367813 و یا به ایمیل stars.rtf@gmail.com ارسال نمایند.
4ـ کارآموزانی که از تسهیلات اجوکمپ برای شرکت در دوره استفاده میکنند، موظف هستند به عنوان تضمین دریافت تسهیلات دو فقره چک صیادی به ارزش 130% درصد مبلغ کل تسهیلات را از جانب خود و ضامن به همراه گواهی امضاء ایشان به صندوق ستارگان ارائه و تسلیم نمایند.
5ـ صندوق ستارگان تسهیلات دوره اجوکمپ را با کارمزد ۴ درصد به صورت قرضالحسنه در اختیار کارآموزان قرار میدهد. هزینه کارمزد تسهیلات توسط صندوق محاسبه و همزمان با انعقاد قرارداد تسهیلات دریافت میگردد.
6ـ پس از ارسال چکهای تضمین، واریز کارمزد و ارائه تصویر مدارک هویتی ضامن و کارآموز، قرارداد اعطای تسهیلات تنظیم و منعقد میگردد. و پس از عقد قرارداد مبلغ تسهیلات واریز خواهد شد.
7ـ در صورت دیرکرد کارآموز در پرداخت اقساط تسهیلات، صندوق ستارگان به عنوان کارگزار مالی دوره ابتدا به ایشان تذکر میدهد و در صورت عدم پرداخت معوقات، صندوق ستارگان از محل تضامین دریافتی از کارآموز از طریق مراجع قضایی، اقدام به وصول معوقات و مطالبات خود مینماید.
کارگزاران آموزشی
مؤسسات و نهادهای آموزشی میتوانند اطلاعات خود را از طریق سایت اجوکمپ، «صفحه ارتباط با ما» برای ما ارسال کنند.
اجوکمپ با هدف توسعه اشتغال و ارائه آموزش های با کیفیت با برترین افراد و نهادهای آموزشی، برای برگزاری دوره های آموزشی مهارت محور در سطح کشور با مشخصات ذیل وارد همکاری میشود.
- سوابق خوب آموزش تخصصی مهارتمحور
- مبتنی بر بازار کار و پشتیبانی اشتغال
- با اولویت استانهای کم برخوردار
با شروع برگزاری دوره، حداقل 40% از شهریه کارآموزان مشمول دریافت تسهیلات دوره به کارگزار آموزشی پرداخت میشود و تا پایان برگزاری موفقیت آمیز دوره، هزینهها با عامل آموزشی تصفیه میشود.